Facebook adverteren, de nieuwe trends die je niet mag missen!

Facebook adverteren

Facebook adverteren, de nieuwe trends die je niet mag missen!

Facebook-adverteren is sinds de verschijning in 2004 enorm gegroeid. In 2023 is Facebook nog steeds een krachtig advertentieplatform dat bedrijven kunnen gebruiken om hun merken en producten te promoten. Facebook biedt adverteerders de mogelijkheid om hun doelgroep te bereiken op basis van demografische gegevens, interesses en gedrag. In deze blog gaan wij de nieuwste Facebook-advertentietrends bespreken.De opkomst van Instagram

Instagram is eigendom van Facebook en is, net als Facebook, een krachtig platform voor advertenties. Instagram heeft in korte tijd een toegewijde trouwe gebruikersgroep opgebouwd. In 2020 is het aantal advertenties op Instagram met 25% gestegen en het aantal adverteerders op dit platform is verdubbeld. Steeds meer bedrijven vallen voor de visuele aantrekkingskracht van Instagram en kiezen daarom voor dit platform in plaats van Facebook. Als adverteerder moet je je dus afvragen of jouw doelgroep meer actief is op Instagram in plaats van Facebook. 

De opmars van video-advertenties

In 2021 staan videoadvertenties centraal. Facebook heeft de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in videoadvertenties. Videoadvertenties hebben een hogere click-through-rate (CTR) dan andere formaten. Facebook heeft tools ontwikkeld waarmee adverteerders videoadvertenties kunnen maken zonder veel kennis of ervaring. Maak hier gebruik van en creëer videoadvertenties om een indruk te maken!

Shoppen via Facebook

Facebook heeft onlangs zijn functies voor winkels uitgebreid, waardoor het voor bedrijven nog gemakkelijker is om hun producten op Facebook te verkopen. In 2020 veranderde Facebook zijn mobiele app in “Facebook winkels”. Met deze functie kunnen bedrijven hun hele catalogus op Facebook plaatsen en producten verkopen via de app.

Lokale advertenties

Facebook heeft de focus op lokale advertenties gelegd. Facebook stelt adverteerders in staat te segmenteren op basis van geolocatie. Dit is perfect voor lokale bedrijven die hun bereik willen maximaliseren. Met de functie “Aanbiedingen” kun je ook kortingen en aanbiedingen promoten bij mensen die fysiek dicht bij je winkel zijn.

Personalisatie wordt de standaard

Personalisatie is niet nieuw, maar het is wel enorm veranderd in hoe we het toepassen. Adverteerders hebben de mogelijkheid om gebruikers berichten te sturen op basis van hun acties op Facebook. Hierdoor neemt de e commerce-omgeving toe. Facebook biedt een hoge mate van personalisatie, adverteerders kunnen hun publiek bereiken op basis van een enorm aantal variabelen, waaronder demografie, opleidingsniveau en gedrag.

Conclusie

Als je wilt adverteren, dan moet je Facebook-advertenties overwegen. Het advertentieplatform biedt talloze manieren om zowel een breed als gericht publiek te bereiken. Door hier slim mee om te gaan, kun je een groot aantal potentiële klanten bereiken. Maar blijf wel op de hoogte van de nieuwste trends zoals videoadvertenties, Instagram, personalisatie en lokale advertenties.  

 

Bron: www.baasenbaas.nl

 

Share this post